Spadtag_Marjarp_3.jpg
First sod Marjarp_1
Magnus Kristoferson

13:002024-03-05

Jula firar 45 år och bjuder in till kalas i varuhusen!

Invigning Botkyrka Christian Fredric Blank 230222.jpg

Jula grundades 1979 som ett familjeföretag med en stark entreprenörsanda.

Karl-Johan Blank, Julas ägare, har varit med och byggt upp företaget.

– För mig känns det speciellt att fira 45 år och jag hoppas att våra kunder vill fira tillsammans med oss, säger Karl-Johan.

Har gjort en fantastisk resa

– Det har varit en fantastisk resa. Jag kommer ihåg när jag själv började jobba på Jula tillsammans med mina föräldrar för 45 år sedan. Jag sprang mellan de olika husen på gården och plockade postordrar, och hade även många andra olika arbetsuppgifter. Det kunde handla om att svetsa ihop vedklyvar, svarva eller köpa in produkter till att fotografera, göra annonser och postorderkatalogen större. Det har hänt en hel del sedan dess med nya bolag och en stor koncern med 4500 anställda. Idag har vi exempelvis 136 Julavaruhus och e-handel på fem marknader, flera egenägda köpcenter, flera stora logistikcenter och mycket annat, säger Karl-Johan.

Drivs av nyfikenhet

Även om verkligenheten idag ser lite annorlunda ut än när Jula startade verksamheten på den lilla gården Jultorp 1979, så är grunden för Julas framgång i många stycken densamma.

– Vi har framåtanda, vi är engagerade, vi tar ansvar, vi tror på enkelhet och vi drivs av nyfikenhet. Vi vill hela tiden expandera och hitta nya storsäljande spännande produkter till låga priser med nöjda kunder, fortsätter Karl-Johan.

Vill tacka alla medarbetare

Karl-Johan vill också lyfta alla medarbetare som varit med och bidragit till Julas framgångar.

–  Jag känner en stor tacksamhet till alla som varit med under många år på företaget. Det ger stabilitet och trygghet och tillför erfarenhet. Jag vill också tacka alla medarbetare för de fantastiska insatser de gör varje dag. Alla tar ett stort ansvar och engagerar sig för att göra sitt bästa, både för varandra och våra kunder i alla lägen, säger Karl-Johan.

Välkomna att fira med oss!

Att Jula fyller 45 år kommer att synas på många sätt under våren och sommaren.

– Julas produkter har hjälpt nöjda hemmafixare i generationer och det vill vi så klart fira. Och när Jula firar, då firar vi med fantastiska priser, bland annat på utvalda kalasprodukter. Den 6-10 mars är det dessutom extra festligt i våra varuhus med fika, tävling och tipspromenad för hela familjen. Så välkomna att fira med oss! säger Julas marknadschef, Silje Ekeberg Falk.

Invigning Botkyrka Christian Fredric Blank 230222.jpg
LGKJB_2_121219.original.jpg