department-stores_norway_tonsberg_0.jpg

08:002024-03-27

Jula förlänger samarbetsavtal med Liiga

3952974_0.jpeg

Hemmafixarkedjan Jula förlänger sitt samarbetsavtal med den finska hockeyligan, Liiga.

Det nya avtalet sträcker sig över två år.

I november 2022 öppnade hemmafixarkedjan Jula sitt första varuhus och e-handel i Finland. Idag har kedjan expanderat med ytterligare sju finska varuhus och ambitionen är att öppna många fler runtom i Finland under de kommande åren.

I samband med den fortsatta expansionen i Finland förlänger Jula nu sitt kontrakt med Liiga och fortsätter som en av den finska hockeyligans huvudsakliga samarbetspartners.

Vi siktar högre

– Hockey är Finlands största och mest framgångsrika lagsport och det känns väldigt kul att fortsätta samarbetet med Liiga. Jula har fått en fantastisk start i Finland och ambition är att bli rikstäckande och komma lika nära det finska folkets hjärta som ishockeyn. Vi på Jula är enkla, ärliga och folkliga – något som jag tror att den finska hockeypubliken kan relatera till. Nu siktar vi ännu högre! Vi vill utveckla samarbetet ännu mer och vi tror att tillsammans med Liiga kommer vi att lyckas med det, säger Jaakko Soini, landschef för Jula i Finland.

Ser fram emot ett fortsatt samarbete

– Vi är mycket glada över att vårt samarbete med Jula fortsätter under de kommande säsongerna. När vi inledde vårt samarbete hade Jula inga varuhus i Finland och varumärket var inte särskilt känt bland finländarna. Nu, två år senare, har Jula åtta varuhus i Finland och vi är stolta över att Liiga har kunnat bidra till Jula att blivit ett mer välkänt varumärke och kunnat växa i Finland. Vi hoppas givetvis att det fortsätter så. Vi har haft ett väldigt fint samarbete med ”Jula-folket” både i Finland och Sverige och även med TVR. Vi har intressanta planer tillsammans för att stärka partnerskapet ännu mer de kommande åren, säger Vili Nurmi, Sales Director, Liiga.

Stärker Julas varumärke

Silje Ekeberg Falk, Marketing Manager på Jula, ser också positivt på det fortsatta samarbetet.

Vi är mycket glada över att vårt samarbete med Liiga fortsätter. Under de två första säsongerna har vårt partnerskap varit framgångsrikt och bidragit till att stärka Julas närvaro på den finska marknaden. Med insikten om att ishockey är den mest framträdande sporten i Finland, har vårt samarbete med Liiga gjort det möjligt för oss att nå ut till en bred målgrupp vilket genererat positiva associationer till vårt varumärke. Vi ser verkligen fram emot att fortsätta denna lyckosamma samarbetsrelation under de kommande säsongerna. Inget kan stoppa oss nu! säger Silje Ekeberg Falk.

För mer information, kontakta:
Jaakko Soini, Country Manager Jula Finland Oy
E-mail: jaakko.soini@jula.com
Phone: +358 40 835 2791

Vili Nurmi, Sales Director Liiga
E-mail: vili.nurmi@liiga.fi
Phone: +358 50 910 6477

Om Jula
Jula Industri grundades 1979 i Sverige som ett familjeföretag på gården Jultorp utanför Skara i Sverige. Karl-Johan Blank, Julas ägare, har varit med från starten och byggt upp företaget till en av Sveriges största privatägda koncerner, Jula Holding. Koncernen har huvudkontor i Skara och verksamheter inom retail, fastigheter, finans, logistik, hotell, miljö och energi. Jula har cirka
4 500 anställda och omsatte 2022 drygt 10,7 miljarder SEK. Besök gärna hemsidan för mer information.

Detaljhandelsföretaget Jula är koncernens ursprung och erbjuder händiga människor ett brett sortiment av produkter för hemmet, trädgården och fritiden till låga priser. Företaget har försäljning via e-handel och 137 varuhus i Sverige, Norge, Polen, Finland och Österrike. Mer om Julas historia hittar du på The history of Jula.

Om Liiga
Liiga är Finlands högsta division i ishockey i Finland. 15 lag slåss om Canada cup, som tilldelas den finska mästaren. Ice Hockey Championship League är den viktigaste ishockeyligan i Finland. Den grundades 1975 för att ersätta den gamla SM-serien, som spelades mellan 1928 och 1975.

3952974_0.jpeg

Click the miniature to download the picture with original form

Vindkraftverk_231025 2.jpg
department-stores_norway_tonsberg_0.jpg