Ryttare med vit häst

16:282023-04-20

Skara Stadshotell satsar på krogshow

Micael_Worbin.jpg

Som ett led i utvecklingen av Skara Stadshotell kommer hotellets kongresshall under våren att testa en ny produkt på sin livescen

Vårt mål för året har vi satt högt med framträdanden i olika former. I maj drar vi igång med en krogshow och vi kommer sedan att erbjuda olika typer av evenemang minst en gång per månad, säger Micael Worbin, hotellchef på Skara Stadshotell.

Erbjuder en stor bredd

Det känns väldigt roligt att kunna erbjuda en livescen för flera olika event och målgrupper. I vår kongresshall har vi möjlighet att varva underhållning med konferenser, företagsevent och andra arrangemang året om, fortsätter Micael.

– Det är fantastiskt att vi i dessa tider kan och vågar utvidga vår verksamhet. Det är roligt för Skara, och också viktigt ur ett besökslivsperspektiv. Att kunna gå på konsert mitt i stan gör Skara till en roligare stad och att våra inresande gäster får ytterligare en anledning att besöka Skara och Stadshotellet. Vi är redan igång med olika event men kommer öka takten under året och är jättepeppade. Det här ger en massa ny energi och det ska bli så spännande att se det här konceptet utvecklas, avslutar Micael.

Micael_Worbin.jpg
Kongressen Skara Stadshotell.jpg

För mer information

Micael Worbin, hotellchef Skara Stadshotell, tel + 46 (0)761 04 36 83, micael.worbin@julahotell.se