Karl-Johan  Blank ägare Jula Holding.jpg

Nu öppnar Hööks i Vetlanda

4052947_0.jpeg

Pia Ekelund, New business & Establishment Manager. Hööks

En bild som visar text, himmel, moln, utomhus

Automatiskt genererad beskrivning

Hööks fortsätter att växa.

På torsdag den 24 oktober är det ”Grand Opening” av hästsportkedjans nya butik i Vetlanda.

– Klockan 18.00 slår vi upp dörrarna! Det känns fantastiskt kul att få välkomna kunderna till ytterligare en ny Hööks-butik, säger Pia Ekelund, New business & Establishment Manager på Hööks.

Hööks är Skandinaviens ledande företag inom hästsportsbranschen och en del av Jula Holdingkoncernen.

Hööks erbjuder ett brett och prisvärt sortiment med närmare 5000 artiklar för både ryttare, häst och hund. I sortimentet ingår även det nya konceptet ”Hööks Care 1931” som innehåller produkter inom hälsa och omvårdnad för häst och hund.

Hörnstenarna i Hööks verksamhet har alltid varit service, kvalitet och prisvärdhet.

Vill finnas nära kunden

Nu öppnar Hööks en ny butik på Nydalaområdet i Vetlanda, en tydlig och bra handelsplats med en stark kombination av handlare, där även hemmafixarkedjan Jula kommer att öppna i mitten på november.

Vi har en stark tro på fysiska butiker och närheten till kunden. Det här är en viktig etablering för oss som dessutom blir den 50:e Hööks-butiken i Sverige. Vi vill finnas nära våra kunder och den nya butiken i Vetlanda skapar möjligheter för fler att ta del av vårt sortiment och vårt erbjudande, fortsätter Pia.

Fira med oss!

Hööks vill inspirera till ett aktivt och roligt liv med hästen och hunden i fokus.

Vi vill ge våra kunder det lilla extra gällande service och kvalitet och på torsdag klockan 18 bjuder vi in till vår Grand Opening! Vi hoppas att många vill komma och fira det här med oss, säger Pia.

Pia Ekelund

New business & Establishment Manager Hööks

Tel +46 702-12 29 40,

e-mail pia.ekelund@hooks.se

Om Hööks

Hööks grundades som ett litet sadelmakeri i Eksjö 1931 av Oscar Waern.

Genom åren har företaget utvecklats och 1976 tog Oscars son Bengt Höök över sadelmakeriet som så småningom blev Hööks Hästsport AB. Hööks första postorderkatalog gavs ut 1979 och företagets första webbshop lanserades 1999 i Finland, Sverige, Norge och Danmark.

2019 köptes familjeföretaget upp av Jula Holdingkoncernen.

Hööks är idag Nordens största butikskedja med e-handel för häst- och hundintresserade. Företaget omsätter ca 700 MSEK och har ca 450 engagerade medarbetare. Butiksnätet består av 73 butiker; 50 butiker i Sverige (inkl Vetlanda), nio butiker i Norge, fem butiker i Danmark och nio butiker i Finland.

4052947_0.jpeg

Click the miniature to download the picture with original form

Jula-logo.png
Hööks interiör.jpg