Johan Sjöhagra i varuhus_0.jpg

09:002023-05-26

Jula till i Falun

shutterstock_700736827.jpg

Jula fortsätter sin expansion på den svenska marknaden.

I slutet av året öppnar Jula ett nytt varuhus i Falun.

− Det känns mycket bra att vi nu kan öppna i Falun på handelsområdet Tallen. Med det här varuhuset stärker vi vår närvaro i Dalarnas folkrikaste region, säger Michael Gustafsson, Country Operations Manager för Jula Sverige.

Den nya enheten i Falun blir Julas fjärde varuhus i Dalarna. Sedan tidigare finns Julavaruhus i Mora, Borlänge och Avesta.

– Vi vill finnas nära våra kunder och med den här etableringen stärker vi vår position i Dalarna. Vi vill hjälpa människor att fixa saker själva och skapa förutsättningar för att kunna handla på det sätt kunden vill. Varuhuset i Falun hamnar i ett köpstarkt och expansivt område och vårt erbjudande med ett brett sortiment till låga priser kommer att stärka handelsplatsen Tallen ytterligare, säger Michael Gustafsson.

Bra läge

Julas varuhus i Falun öppnar i nya, fina lokaler och med starka handelsgrannar i bl.a. City Gross, Elon och Systembolaget.

– Tallen i Falun är perfekt för Jula, en växande och spännande handelsplats med både utmärkt geografiskt läge och ett bra ”skyltläge”, säger Michael Gustafsson.

Jula i Falun blir totalt drygt 2500 kvadratmeter stort med det senaste koncept och med hela Julas produktsortimentet om cirka 15 000 produkter. Ett 20-tal varuhusmedarbetare kommer att rekryterats till det nya varuhuset.

Totalt öppnar Jula ett tiotal varuhus på sina marknader (Sverige, Norge, Polen och Finland) under 2023.

shutterstock_700736827.jpg
Jula Front1.png

Michael Gustafsson, Country Operational Manager, +46 767-99 58 40, michael.gustafsson@jula.se

Magnus Ljung, Communication Manager, +46 703-80 95 70, magnus.ljung@jula.se