KJB Storefront 1.jpg

09:002023-03-14

Jula öppnar varuhus i Hyvinge

Jaakko Soini_Country Manager_Jula Finland.jpg

Efter en lyckad premiär i Vasa fortsätter Jula sin expansion i Finland. I mars öppnar den svenska hemmafixarkedjan ett varuhus i Reso och till hösten etablerar sig Jula i Hyvinge.

Ambitionen är att bli rikstäckande och öppna många varuhus i Finland.

Jula ser en stor potential i den finska marknaden och trots den rådande konjunkturen har vi inga planer på att dra ned på expansionstakten. Vi satsar stort och räknar med att etablera omkring fem nya varuhus per år de närmaste åren, säger Jaakko Soini, Julas landschef i Finland.

Erbjuder ett brett sortiment till låga priser

Jula är en svensk hemmafixarkedja som erbjuder ett brett sortiment av produkter för hemmet, trädgården och fritiden till låga priser. Familjeföretaget, som grundades 1979, omsätter omkring en miljard euro och har i dag varuhus och e-handel i Sverige, Norge, Polen, Finland samt e-handel i Österrike.

– Vi har fått en fantastisk start i Finland. Många finländare gillar att fixa saker hemma och vårt lågpriskoncept passar den finska marknaden. Få andra varuhus i Finland erbjuder en sådan bredd under ett och samma tak. Jula erbjuder även en rikstäckande och modern näthandel, jula.fi, fortsätter Jaakko Soini.

Vill öppna många varuhus

Jula-varuhuset i Hvyinge blir 2 700 kvadratmeter stort med ett sortiment på cirka 15 000 artiklar. Etableringen skapar omkring 20 arbetstillfällen och rekryteringen av nya medarbetare påbörjas under våren.

Det känns väldigt bra att vi öppna varuhus som stärker den lokala handeln och genererar nya arbetstillfällen. Där har Jula en viktig roll att fylla och jag är övertygad om att vi kommer att få ett fint mottagande i Hyvinge, säger Jaakko.

Jaakko Soini_Country Manager_Jula Finland.jpg

Jaakko Soini, landschef Jula Finland OY