First sod Marjarp_1

13:272023-11-21

Jula Logistics jättebygge tar form

Marjarp-230921 (11).jpg_0.jpg

I maj togs det första spadtaget för Jula Logistics nya jätteterminal som är värt en halv miljard. Enligt Jula Logistics vd, Lennart Karlsson, följer bygget med jätteterminalen sin tidsplan väl.

Den 7 oktober 2023 uppmärksammade Falköping Tidning Jula Logistics bygge i sin tidning. Där kunde man informera att bygget än så länge följer sin plan med den storslagna jätteterminalen, vilken utgör det största bygget i Falköping genom tiderna.

Själva tågspåren in till jätteterminalen är redan klara för användning. Under veckan är det planerat att hela lagret ska vara tätt.

XR blir den första hyresgästen

Tidigare har vi kunnat berätta att XR solutions har tecknat ett långsiktigt hyresavtal med Jula Logistics, och därmed etablerar sig som första företag i det nya lagret i Falköping.

Då planeras terminalen stå färdig

Under vecka 41 meddelades att stålstommen ska vara rest. Terminalen är uppdelad i tre sektioner, där det första avsnittet planerar att ha färdiggjutet tak, golv och väggar. I mitten av november startade det invändiga arbetet ordentligt, med installationer av el, sprinklersystem, ventilation, kontor och belysning.

Hela lagret i sig förväntas än så länge vara färdigt vid månadsskiftet april-maj.

Marjarp-230921 (11).jpg_0.jpg

För ytterligare frågor