16:402022-07-18

Jula Holding investerar i MOVS

MOVS logo.png

Jula Holding fortsätter att göra miljösmarta investeringar.

Nu investerar koncernen i MOVS, en abonnemangstjänst för s.k. mikropendling som erbjuder flexibla och prisvärda abonnemang för cykel, elcykel, elsparkcykel eller elmoped.

− Det är en spännande investering som ligger rätt i tiden, säger Magnus Sigurd, Business Development Director på Jula Holding.

− Genom att satsa på hållbara företag inom miljö- och energiområdet vill vi ta ansvar och bidra till utvecklingen av ett mer hållbart och fossilfritt samhälle. MOVS bidrar till hållbara städer och det är precis sådana idéer vi vill främja. Därför är vi väldigt glada att kunna hjälpa dem att växa ännu snabbare, fortsätter Magnus.

Abonnemangs-tjänsten MOVS ska använda de nya kapitalet till att ta fram egna elfordon, expandera till nya marknader och utveckla sin digitala plattform

− Vår tjänst passar den som vill dra ner på månadskostnader och undvika större investeringar. Dessutom drivs vår marknad av flera stora makrotrender som ett ökat intresse för abonnemang, delningstjänster, mikromobilitet och hållbart resande, säger Mikael Klingberg, vd på MOVS Technology.

MOVS logo.png

För ytterligare frågor

Magnus Sigurd, Business Development Director Jula Holding, +46 701 90 89 11, magnus.sigurd@jula.se

Click the miniature to download the picture with original form