Jula Front
Hööks 2.jpg
Johan Sjöhagra

11:022020-11-18

Jula flyttar till nytt handelsområde i Häggvik

Julavaruhus.png

Torsdagen 19 november öppnar Jula i nya fräscha lokaler på det nya handelsområdet i Häggvik, Sollentuna.

– Vi öppnar i ett nytt mycket bra läge och i nya fräscha lokaler som kommer stärka vår konkurrenskraft ytterligare på en tuff marknad, säger Michael Gustafsson, Country Operational Manager Sweden.

Jula Häggvik låg tidigare på andra sidan Bagarbyvägen men flyttar nu in i nya lokaler med City Gross och Willys som närmsta grannar.

Läget för det nya handelskvarteret bedöms som mycket strategiskt då E4 och Norrortsleden möts där.

-När Förbifart Stockholm öppnar är prognosen att 250 000 bilar kommer att passera varje dygn. Det blir inkörsporten till Sollentuna och kommer att bidra till bra exponering för Jula, fortsätter Michael Gustafsson.

Handelsområdets fokus är dagligvaru- och volymhandel med inriktning på lågpris vilket går väl i linje med Julas erbjudande. På sikt finns det också gott om potentiella kunder i närområdet då man planerar att bygga 3000 nya bostäder i Södra Häggvik – planer som kommer närmare ett förverkligande genom att bland annat Jula flyttar till nya lokaler.

– Jula har funnits i Sollentuna sedan 2008 och har en väletablerad kundkrets här. Vi ser nu fram emot att utveckla vår närvaro med en nybyggt varuhus, säger Michael Gustafsson.

Trygg och säker handel

Varuhuset öppnar i nya lokaler mitt i en pandemi vilket ställer höga krav på säkerhet.

− I samband med öppningen har vi starkt fokus på att skapa en trygg och säker miljö för våra kunder och medarbetare. I oktober blev Jula dessutom Covid19-certifierat vilket hjälper oss att veta vad vi ska göra för att skapa en trygg handelsplats både nu och över tid, säger Joachim Frykberg, VD Jula.

Det innebär bland annat att det inte blir några festligheter i samband med öppningen och kampanjer och erbjudanden är utdragna över lång tid för att ge möjlighet för alla kunder att ta del av dessa.

Förutsättningarna för en trygg och säker handel är bra i Julas varuhus med en stor försäljningsyta som gör att kunderna kan hålla avstånd till varandra när de handlar. Kassorna i varuhuset är även försedda med plexiglas och annan skyddsutrustning.

Julavaruhus.png

Kontakt vid frågor

Michael Gustafsson, Country Operational Manager, +46 767-99 58 40, michael.gustafsson@jula.se

Joachim Frykberg, VD, +46 701-90 29 30, joachim.frykberg@jula.se