Ulrika Kjellman.JPG

10:002019-10-24

Jula fortsetter å vokse – ti nye varehus i 2020

Invigning_VIS_170615_02.jpg

I 2020 kommer Jula til å vokse ytterligere, blant annet ved å åpne flere nye varehus i Sverige, Norge og Polen.

– Vi tror på fortsatt vekst på samtlige markeder, ikke minst i Polen som er vårt vekstmarked, sier Joachim Frykberg, adm.dir. Jula.

Til tross for at nok et fremgangsrikt år snart er tilbakelagt, ligger ikke 40-åringen på latsiden. Jula fortsetter sin kraftige ekspansjon, og i 2020 skal varehusene i Häggvik og Arninge flyttes, og totalt ti nye varehus skal åpnes i Sverige, Norge og Polen.

– Vi er sterke, og i den kommende lavkonjunkturen skal vi ta markedsandeler. Vi gjør mange ting riktig for å skape gode forutsetninger for fremtiden. Vi ser at konjunkturen begynner å dabbe av, men vi er klare til å ta på oss de utfordringene som ligger foran oss med høy selvtillit, sier Joachim Frykberg.

Salgsrekord
40-årsjubilanten Jula har hatt et sterkt salg i løpet av året, ikke minst i sommer. I juni og juli viser en vi solid salgsrekord med en omsetning på over 1,5 milliarder SEK.

– Vi har sterk tro på konseptet med varehus i kombinasjon med netthandel. Det funker, og det ser vi tydelig på salgsrekorden fra året, og på at kundene våre liker Jula. To avgjørende faktorer er vårt attraktive sortiment og vårt fantastiske personale som møter kundene våre på en svært god måte hver eneste dag. Det er noe jeg er svært stolt over, sier Julas eier Karl-Johan Blank.

Flere hundre nye stillinger
De nye varehusene kommer til å skape drøyt 300 nye stillinger i Jula, fordelt på Sverige, Norge og Polen. Varehusåpningene kommer til å skape arbeidsmuligheter lokalt i Skara også.

– Hvert nye varehus skaper omtrent 2,5 stillinger på sentrallageret i Skara for å kunne møte ekspansjonen og etterspørselen, sier Karl-Johan Blank.

Invigning_VIS_170615_02.jpg

Spørsmål kan rettes til:

Johnny Albøge, Adm. direktør Jula Norge AS, +47 90 68 00 08, johnny.alboge@jula.no

Magnus Ljung, Information Manager, +46 703-80 95 70, magnus.ljung@jula.se

Bild 3.jpg